Eigen bezorg service
Gratis verzending boven de €500,-
Betalen bij aflevering
14 dagen niet goed geld terug
Klantenservice


Wij staan voor u klaar!

Heeft u vragen over uw bestelling of producten neem gerust contact met ons op via info@4seizoenentuinmeubelen.nl.
Wij zijn telefonisch te bereiken op 053 - 85 11 463. 

 

1 Onderhoud
1.1 Spraystone tuinmeubelen

Spraystone
Spraystone heeft het uiterlijk van graniet maar niet het gewicht.

Spraystone is een mix van voornamelijk kunststof imitaat welke op veiligheidsglas wordt gespoten. Hierdoor ontstaat een duurzaam, slijtvast en handzaam tuinmeubel.
Verwijder zand of vuil met een zachte borstel en veel water om krassen te voorkomen. Vervolgens reinigt u het met lauw water en/of een zacht reinigingsmiddel zoals groene zeep, spoel u tuinmeubelen altijd royaal af nadat u ze heeft schoongemaakt.

Om alsnog vlekken door het reinigingsmiddel te voorkomen. Gebruik voor het reinigen van uw tafelblad geen hogedrukreiniger of agressief schoonmaakmiddel. Spraystone tuinmeubelen zijn weerbestendig, een goede beschermhoes die ventilerend is vaak voldoende om uw tuinset in de winter te beschermen.

1.2 Vlechtwerk tuinmeubelen

Vlechtwerk tuinmeubelen

Laat u vlechtwerk tuinmeubelen met een gerust hart 12 maanden per jaar buiten staan. Daar zijn onze tuinmeubelen voor gemaakt en uiteraard ook uitvoerig voor getest.

 

Kies je een tuinset van  vlechtwerk dan kies je voor weinig onderhoud want met een vlechtwerk meubel hoef je het alleen maar schoon te houden.Dit adviseren  wij met lauw water en 'gewone' sop waar geen bleek houdenmiddelen aan toegevoegd zijn.  Tevens is het aan te raden de set in de winterperiode afgedekt weg te zetten of in een schuurtje op te bergen, aangezien je de levensduur zo flink kunt verlengen. Je hebt op die manier zo lang mogelijk plezier van je tuinmeubelen.

Probeer de meubelen in ieder geval af te dekken tegen regen en kou, aangezien deze elementen samen met de UV straling een belangrijkrijke invloed hebben op de levensduur. Door in de winter periode deze meubelen af te dekken met een hoes, verdubbel je de levensduur direct. Met name vocht is in de winter een belangrijke boosdoener, omdat dat bevriest.

1.3 Polywood tuinmeubelen

Polywood tuinmeubelen

Polywood is gemaakt van kunststof en heeft als eigenschap dat het gemakkelijk te reinigen is. Om langdurig van je polywood tuinmeubelen te genieten, is het belangrijk polywood goed te onderhouden

Polywood tuinmeubelen maak je schoon met behulp van groene zeep, veel water en een zachte doek of borstel. Door polywood af en toe met een zachte doek of borstel af te nemen, behoudt het de warme uitstraling en verleng je de levensduur van het tuinmeubelstuk. Hierdoor heb je er ook nog eens langer plezier van. Polywood tuinmeubelen kunnen het gehele jaar door buiten blijven staan.

Toch raden we aan om de tuinmeubelen in de wintermaanden op te bergen. Hiermee verleng je de levensduur. Gebruik geen hogedrukreiniger om meubelen af te spoelen! De hoge druk tast het natuurlijke materiaal aan. Gebruik geen agressieve reinigings- en schuurmiddelen, daar deze voor niet verwijderbare vlekken kunnen zorgen of onherstelbaar beschadigen. Polywood is heel goed weerbestendig en dus zeer geschikt voor tuinmeubelen.

Polywood bestaat uit kunststof opgebouwde delen met een matte structuur. De frames van de polywood tuinmeubelen zijn van poedercoated aluminium. Polywood is een volkunststof product met het uiterlijk van hout. Polywood kan door weersinvloeden wel wat vervormen, dit trekt bij kouder weer voor het grootste gedeelte weer goed, echter zal het altijd iets zichtbaar blijven.

1.4 Teakhouten tuinmeubelen

Hoe onderhoud ik mijn teakhouten tuinmeubelen?

Geen enkel andere houtsoort overtreft teakhout met zijn duurzaamheid, elegantie, stabiliteit en lage onderhoudskosten, waardoor het de ultieme materiaal keuze is voor tuinmeubilair.

Dankzij het hoge oliegehalte zijn deze meubelen ongevoelig voor extreme weersomstandigheden en daarmee uitermate geschikt voor het buitenleven.

Wij bevelen echter aan uw tuinmeubelen te behandelen voor de winteropslag en in het begin van het seizoen wanneer de meubels regelmatig gebruikt gaan worden.

De teakhouten tuinmeubelen zijn bijna het hele jaar geschikt om buiten te staan, zolang ze in het najaar maar opgebergt worden, kan dat niet dan word u geadviseerd om u teakhouten tuinmeubelen af te dekken. Maar zorg er wel voor dat de hoes de meubelen niet afsluit maar dat de teakhouten meubelen juist kunnen ademen en luchten. Anders krijg je schimmels op je hout.

Een hoge drukreiniger is absoluut af te raden. Hiermee spuit u de zachte delen van het hout weg en worden de meubelen ribbelig. Ze kunnen dan onherstelbaar beschadigd worden. Daarom wordt u aangeraden om de teakhouten meubelen met zeep en water of met soda en water schoon te maken. En vervolgens de meubelen af te spoelen met water.

1.5 Graniet tuinmeubelen

Graniet tuinmeubelen

Graniet is zeer sterk en heeft een luxe uitstraling. Ook is het makkelijk te onderhouden Granieten tuinmeubelen zijn uniek. Dit komt door de bijzondere structuur en kleur. Graniet komt in verschillende tuinen tot zijn recht.

Graniet is vorstbestendig en kan dus altijd buiten blijven staan. Ook wordt elk granietsoort in de zon warm.  Als jij granieten tuinmeubelen hebt, heb je het in het najaar makkelijk.

Granieten meubelen hebben in deze tijd namelijk geen speciaal onderhoud nodig. Wel is het belangrijk om gedurende het jaar ontstane vlekken direct of zo snel mogelijk schoon te maken. Dit kun je het beste doen met een natte, zachte doek , lauw water en een schoonmaakmiddel zonder bleek houdende middelen.

1.6 Aluminium tuinmeubelen

Aluminium tuinmeubelen

Ondanks dat aluminium tuinmeubelen onderhoudsarm zijn, betekent dit niet dat deze meubelen onderhoudsvrij zijn. Om de levensduur te verlengen, is het belangrijk de meubelen periodiek af te nemen met een doek. Hierdoor hecht vuil niet aan het materiaal.

Aluminium tuinmeubelen zijn schoon te maken met veel water en groene zeep. Gebruik nooit scherpe of agressieve reinigingsmiddelen. Gebruik de groene zeep in combinatie met een zachte borstel of doek. Maak daarnaast ook nooit gebruik van een hoge drukreiniger. Om de levensduur van aluminium tuinmeubelen te verlengen, raden we je aan om de tuinmeubelen binnen op te bergen in de wintermaanden of ventilerend af te dekken. 

Dit materiaal heeft het voordeel dat het niet kan roesten. Ook is aluminium licht van gewicht, waardoor je een aluminium tuinset gemakkelijk kunt verplaatsen. Door goed onderhoud blijven jouw tuinmeubelen langer mooi en beschermd. 

Steeds meer mensen kiezen er bewust voor om in hun tuin gebruik te maken van aluminium tuinmeubels. Meubels die zijn gemaakt van aluminium mogen dan ook tijdens de winter zonder probleem buiten blijven staan. Het reinigen gebeurt door middel van een onderhoudsmiddel welke geen krassen veroorzaakt.

 

2 Winkels
2.1 Megastore Enschede

Megastore Enschede


Haaksbergerstraat 936 A
7548 PC Enschede
Nederland

Klik hier voor routebeschrijving


Openingstijden 

Ma - vr: 10:00 - 17:00uur
Zaterdag: 10:00 - 15:00uur
Zondag: gesloten
2.2 Shop in shop Weesp

Stobag BENELUX


Stobag
Flevolaan 7
1382JX Weesp
Nederland

Klik hier voor routebeschrijving


Openingstijden

Ma - do: 10:00 - 17:00uur
Vrijdag: 10:00 - 16:00uur
Za - zo: gesloten

 

 

In een shop in shop locatie staat er door ons aangegeven assortiment tuinmeubelen. U  kunt hier de tuinmeubelen testen en goed bekijken. De productinformatie staat op de labels per product en set. Online per product vermelden wij ook duidelijke informatie, mocht u nog vragen hebben over de producten tijdens uw bezoek aan de shop in shop, neem dan contact op met onze klanten service 053- 85 11 463 , wij proberen u dan zo goed mogelijk antwoord te geven op uw vraag.

 

 

 

2.3 Shop in shop Heesch

In een shop in shop locatie staat er door ons aangegeven assortiment tuinmeubelen. U  kunt hier de tuinmeubelen testen en goed bekijken. De productinformatie staat op de labels per product en set. Online per product vermelden wij ook duidelijke informatie, mocht u nog vragen hebben over de producten tijdens uw bezoek aan de shop in shop, neem dan contact op met onze klanten service 053- 85 11 463 , wij proberen u dan zo goed mogelijk antwoord te geven op uw vraag.

2.4 Shop in shop Purmerend

Shop-in-shop Purmerend


Prins Houthandel
Cantekoogweg 9 - 11
1442 LG Purmerend
Nederland

Klik hier voor routebeschrijving


Openingstijden 

Ma - vr: 08:00 - 17:00uur
Zaterdag: 08:30 - 15:00uur
Zondag: gesloten

 

 

 

In een shop in shop locatie staat er door ons aangegeven assortiment tuinmeubelen. U  kunt hier de tuinmeubelen testen en goed bekijken. De productinformatie staat op de labels per product en set. Online per product vermelden wij ook duidelijke informatie, mocht u nog vragen hebben over de producten tijdens uw bezoek aan de shop in shop, neem dan contact op met onze klanten service 053- 85 11 463 , wij proberen u dan zo goed mogelijk antwoord te geven op uw vraag.

 

 

2.5 Shop in shop Zoetermeer

In een shop in shop locatie staat er door ons aangegeven assortiment tuinmeubelen. U  kunt hier de tuinmeubelen testen en goed bekijken. De productinformatie staat op de labels per product en set. Online per product vermelden wij ook duidelijke informatie, mocht u nog vragen hebben over de producten tijdens uw bezoek aan de shop in shop, neem dan contact op met onze klanten service 053- 85 11 463 , wij proberen u dan zo goed mogelijk antwoord te geven op uw vraag.

2.6 Shop in shop Emmen

Shop-in-shop Emmen 

Tuinbeurs Nederland
Phileas Foggstraat 28
7825 AK Emmen
Nederland

Klik hier voor routebeschrijving


Openingstijden

Ma - vr: 08:00 - 17:30uur 
Zaterdag: 09:00 - 16:30uur
Zondag: 13:30 - 16:00uur

 

In een shop in shop locatie staat er door ons aangegeven assortiment tuinmeubelen. U  kunt hier de tuinmeubelen testen en goed bekijken. De productinformatie staat op de labels per product en set. Online per product vermelden wij ook duidelijke informatie, mocht u nog vragen hebben over de producten tijdens uw bezoek aan de shop in shop, neem dan contact op met onze klanten service 053- 85 11 463 , wij proberen u dan zo goed mogelijk antwoord te geven op uw vraag.

 

 

3 Verzending
3.1 Verzendkosten
Levering in Nederland, België en Duitsland

Bestellingen met een bestelwaarde boven de €500,- worden in Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden*) gratis bezorgd. Bij bestellingen onder de €500,- brengen wij bezorgkosten in rekening, namelijk €25,-. 

 
Levering in België en Duitsland

Voor bestellingen uit België en Duitsland brengen wij bij alle bestelwaardes bezorgkosten van €25,- in rekening.  

 

Levering op de waddeneilanden 

Wij leveren onze producten op de waddeneilanden. Wij rekenen hiervoor echter speciale bezorgkosten. Om deze kosten te berekenen, ontvangen wij graag de exacte bezorglocatie en de producten die u wenst te bestellen. U dient hiervoor contact met onze verkoopafdeling op te nemen.

3.2 Levertijden

Bestelling bezorgen
Uw bestelling wordt binnen 5 werkdagen op gewenste locatie geleverd. Uw bestelling wordt geleverd door onze eigen bezorgdienst of met GLS. Dit is afhankelijk van de omvang van uw bestelling.

Eigen bezorgservice
Grotere producten zoals loungesets, tuinsets, tuintafels of parasols worden geleverd door onze eigen bezorgservice. Wij nemen contact met u op om een aflevermoment in te plannen. Dit proberen wij binnen 48 uur na u bestelling te doen.

Uw bestelling wordt binnen 5 werkdagen geleverd. Het is natuurlijk ook mogelijk om buiten deze 5 werkdagen te leveren wanneer u dit wenst, willen wij vragen dit bij klantopmerking tijdens bestelling aan te geven of contact met ons op te nemen. 

GLS pakketdienst:
Kleinere producten worden door GLS pakketdienst geleverd. U krijgt per e-mail een Track & Trace opgestuurd. Met deze code kunt u uw bestelling volgen. Via deze code is te zien wanneer uw bestelling geleverd wordt. Middels een tijdsindicatie weet u wanneer u op het bezorgadres aanwezig dient te zijn. Als u niet thuis bent, probeert GLS pakketdienst de bestelling af te geven bij de buren.
Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor u achter en probeert hij het later nog een keer.

3.3 Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een orderbevestiging van ons per mail. Wij versturen onze tuinmeubelen binnen Nederland met onze eigen bezorgservice en bezorgen kleine pakketen met GLS.

 

Levering met onze eigen bezorg service

U ontvangt van ons na uw bestelling een mail. Dit betreft een order bevestiging. U wordt daarna 1 of 2 dagen voor levering telefonisch benaderd om een afspraak in te plannen voor de levering van uw bestelling. We stemmen samen met u dan een tijdsblok af voor levering zodat u niet de gehele dag op uw bestelling hoeft te wachten.

 

Levering via GLS pakketdienst

U ontvangt een Track & Trace code van de GLS pakketdienst zodra de bestelling ons magazijn heeft verlaten en onderweg is naar u. Via deze code kunt u de status van uw bestelling volgen.

 

3.4 Bezorgopties

Wij leveren uw bestelling altijd bij u thuis af. Bij order boven de €500,- is dit gratis, voor orders beneden de € 500 wordt € 35 euro in rekening gebracht, met uitzondering van producten die met de pakketdienst mee kunnen hiervoor bedragen de verzendkosten € 6,95.
Wilt u toch graag een product komen ophalen in onze showroom te Enschede? Neem dan contact met ons op. In onze shop in shops kunt u slechts artikelen bekijken hier houden wij geen voorraad. 

4 Betaling
4.1 Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Bestelling via de webwinkel - Levering aan huis

 

Per pin of contant bij levering.

Vooraf via de beschikbare betaalmogelijkheden.

4.2 Kortingscodes
Wij maken soms gebruik van kortingscodes, bijvoorbeeld de kortingscode bij de Dublin lounge-dining serie. Bij deze producten is precies aangegeven wanneer u in aanmerking komt voor deze kortingscode. Deze code kunt u invullen bij het bestellen van uw Dublin lounge-diningset bestelling. Wanneer u een kortingscode ontvangt, kunt u deze altijd invullen bij het bestellen van uw bestelling. Verder hebben alle aangeboden producten een standaard prijs waardoor u nooit teveel betaalt. Wanneer hier een korting voor geldt, staat dit aangegeven bij het product.
4.3 Betaling mislukt bij bezorging of in de webwinkel?
Is uw betaling via de webwinkel of bij u thuis mislukt of geweigerd? Als uw betaling mislukt is bij bezorging, kunt u het aankoopbedrag naar ons overmaken via de gegevens op de factuur die u heeft gekregen. Wanneer uw betaling mislukt in de webwinkel, gaan wij ervan uit dat u betaald bij de aflevering van uw bestelling. Wanneer dit voor u geen optie is, neem dan gelieve contact met ons op.
4.4 BTW

Alle getoonde prijzen op onze webshop zijn incl. BTW.
Voor zakelijke klanten kunnen wij op 0 tarief leveren als een geldig buitenlands BTW nummer wordt overlegd. Deze zal gecontroleerd worden waardoor vertraging in levering kan ontstaan.

5 Retourneren
5.1 Producten ruilen

U kunt producten binnen 14 dagen na ontvangst kosteloos ruilen. We verwachten dat u de producten compleet en redelijkerwijs in originele verpakking aan ons retourneert. Neem contact op met onze klantenservice doormiddel van een email naar service@4seizoenentuinmeubelen.nl 

5.2 Klachten

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via service@4seizoenentuinmeubelen.nl.
Wij zullen u dan binnen 48 uur een reactie geven.

5.3 Bestelling retourneren?

U kunt producten binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. We verwachten dat u de producten compleet en redelijkerwijs in originele verpakking aan ons retourneert. Bij zichtbare gebruikerssporen of ontbrekende delen zullen producten worden nagekeken door ons en zal het retourproces anders verlopen. Neem contact met onze klantenservice om uw retour aan te vragen.

Wij versturen en retourneren onze tuinmeubelen met PostNL en onze eigen ophaalservice. Dit is afhankelijk van de grootte van uw retourzending. U wordt hierover door ons ingelicht.

 

Retournering via onze ophaalservice:

Naar aanleiding van het contact met onze klantenservice, neemt een collega z.s.m. contact met u op. Samen plant u in wanneer de retourzending bij u wordt opgehaald.

Voor het retourneren van producten via onze ophaalservice rekenen wij retourkosten, dit is slechts een kleine onkosten vergoeding voor ons. Vooraf kunnen wij u informeren over de kosten, meestal liggen deze op € 35,- per bestelling die wij komen ophalen met onze eigen bezorgservice.

 

Pakketdienst pakket retourneren?

Heeft u een GLS pakket van ons ontvangen? Dan kunt u deze per pakketdienst naar ons retourneren. Dat kan op de volgende manier:

  • U neemt via de mail contact met ons op. Daarna ontvangt u van onze klantenservice een retourlabel. Print dit retourlabel uit.
  • Plak het retourlabel, op de retourzending. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening, maar kunnen wij door het retourlabel zo laag mogelijk voor u houden.
  • Breng het pakket naar een GLS pakketpunt. 

 

Retourneren in de showroom

U kunt ten alle tijden producten in onze showroom te Enschede retourneren. 

5.4 Uw product beschadigd of incompleet geleverd gekregen?

Heeft u een beschadigd product ontvangen? 

Een beschadigd product ontvangen? Wij lossen dit graag op. In overleg leggen wij een juiste oplossing voor. Een beschadigd geleverd product kan binnen 5 werkdagen worden omgeruild. Om u zo snel mogelijk te helpen, vragen wij u het volgende: 

  • Maak een foto waarop de beschadiging(en) te zien zijn en een afbeelding van het gehele product.
  • Vermeld uw ordernummer en eigen gegevens;
  • Neem contact op met ons per e-mail en stuur uw foto's en gegevens op;
  • Wij reageren op uw bericht met een juiste oplossing.

 

Is uw bestelling incompleet geleverd? 

Heeft u niet alles ontvangen wat u besteld had? Neem dan contact met ons op. Het kan namelijk zijn dat de bezorger een product is vergeten uit te laden, het product niet goed is ingeladen of het op een andere locatie is bezorgd. Wij kijken na waar het ontbrekende product is gebleven, zodat uw bestelling alsnog compleet wordt aangeleverd.

6 Montage
6.1 Product montage

Wij leveren onze producten in originele verpakking. Daarnaast worden een aantal producten ongemonteerd verstuurd. Dit doen wij om transportschade zo veel mogelijk te voorkomen. Deze producten zijn eenvoudig door uzelf te monteren. wij leveren een uitgebreide handleiding bij de producten.

6.2 Montagehandleiding

Bij levering van ongemonteerde producten ontvangt u een montagehandleiding. Volg de stappen van deze handleiding om het tuinmeubelstuk op correcte wijze in elkaar te zetten. Heeft u naar aanleiding van de montagehandleiding vragen of onduidelijkheden? neem dan gerust contact met ons op, mail uw vraag of opmerking naar service@4seizoenentuinmeubelen.nl

6.3 Kan ik mijn bestelling laten monteren?

 Sommige producten worden ongemonteerd bij u thuis geleverd. Wij bieden montageservice aan voor onze producten.
Voor € 75,- monteren wij alle ongemonteerde delen en verwijderen wij alle verpakkingsmaterialen van de producten het afval van de verpakkingsmaterialen nemen wij dan ook mee retour. 
Wilt u gebruik maken van deze service? Laat dit vooraf weten aan onze klantenservice. 
Stuur een mail met uw ordernummer naar service@4seizoenentuinmeubelen.nl

 

7 Onderdelen
7.1 Onderdelen bestellen

Afhankelijk van het onderdeel en het product kunnen wij onderdelen bestellen of nasturen. graag ontvangen wij hiervoor een duidelijke foto en omschrijving per mail naar service@4seizoenentuinmeubelen.nl
Sommige onderdelen vallen onder garantie andere onderdelen dient zelf te betalen omdat deze door bijvoorbeeld slijtage kapot zijn gegaan. 
Wij informeren u altijd over de kosten vooraf. 

7.2 ontbrekend onderdeel

Heeft u een incompleet product ontvangen? Neem dan contact met ons op via e-mail. De klantenservice kijkt graag voor u na of het ontbrekende onderdeel kan worden nagestuurd of biedt een andere passende oplossing.

8 Garantie
8.1 Hoe lang heb ik garantie op mijn artikelen?

Standaard zit op elke aankoop bij ons 2 jaar garantie, uitgezonderd zijn de producten die onder de outlet pagina staan of waarbij anders staat aangegeven. Schade door onbehoorlijk gebruik, natuur invloeden of verkeerde behandeling valt buiten de garantie.

8.2 Waar en hoe kan ik een klacht of garantieclaim indienen?

Heeft u een klacht stuur dan een mail naar service@4seizoenentuinmeubelen.nl.

Wilt u een garantieclaim indienen, stuur dan een mail met uw gegevens naar service@4seizoenentuinmeubelen.nl

 

Wij willen u vragen het volgende in uw mail te vermelden

- Naam, adres en woonplaats

- Datum aankoop

- Duidelijke omschrijving van de klacht


Tevens willen wij u vragen één of meerdere foto's van het product (defect) te maken en deze als bijlage mee wil sturen. De afdeling service van 4 Seizoenen Tuinmeubelen zal contact opnemen met de leverancier van het product. Wanneer wij meer informatie hebben omtrent de garantie, zullen wij contact met u opnemen (in ieder geval binnen 14 dagen). Indien het product onder de garantie valt, dient het altijd door de aankoper zelf te worden geretourneerd en/of omgeruild te worden, dit geldt ook voor producten die bezorgd zijn.

 

 

Neem contact op
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »

94% beveelt ons aan!

4,7 sterren

Gratis verzending

vanaf €500,- en kleine producten vanaf €50,-

Niet goed? Geld terug!

binnen 14 dagen

Snel geleverd

binnen 2-5 werkdagen