Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Veelgestelde vragen

    Veelgestelde vragen

    1.1 Kan ik zelf een voorkeur of opmerking voor levering doorgeven?

    Ja, je kan altijd aangeven wat je voorkeuren zijn qua levering bij de opmerkingen. Ben je enkele dagen in de week niet thuis? Geef het aan! Dan kunnen wij bekijken of we hier rekening mee kunnen houden. Mocht je er niet uitkomen dan kunnen wij dit ook telefonisch of per mail voor je verwerken. Mail of bel ons gerust.

    1.2 Kan ik ook in de winkel een bestelling plaatsen?

    Ja, in onze winkel te Enschede is altijd een medewerker aanwezig om je bestelling door te voeren. Liever het product eerst zien? Kom langs in onze Megastore te Enschede of in één van onze shop-in-shops. Hier staan de sets, waar in de beschrijving van het product beschreven staat dat ze ook te zien zijn in al onze shop-in-shops, voor je gepresenteerd om ze te bewonderen. Wanneer je in een shop-in-shop bent zijn er helaas geen medewerkers vanuit ons bedrijf aanwezig. Zij kunnen je helaas niet verder helpen met een bestelling. Wanneer je graag wilt bestellen zal dit altijd online of per mail/telefoon moeten gebeuren.

    1.3 Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?

    Per product staat er aangegeven wanneer een product op voorraad is of niet. Het grootste gedeelte van ons assortiment hebben we in grote getalen op voorraad staan in ons magazijn omdat we deze zelf laten produceren. Producten die vanuit een leverancier moeten komen kunnen soms wat langer op zich laten wachten, maar ook hierbij staat altijd aangegeven wat de levertijd is. 

    Wanneer een product bij ons op voorraad staat dan zal het product snel uitgeleverd kunnen worden. Dit is echter niet het geval wanneer er wordt aangegeven dat het product pas weer vanaf een bepaalde datum geleverd kan worden. Wanneer dit het geval is dan kan het zijn dat er bij levertijd de aangegeven datum staat, maar er wel staat dat het op voorraad is. Dit komt omdat het product dan nog wel gereserveerd kan worden. Wellicht kan dit wat verwarring veroorzaken, maar we doen ons best om dit in de gaten te houden voor je en het zo duidelijk mogelijk weer te geven. Heb je toch onduidelijkheid over een product? Neem dan gerust even contact met ons op.

    1.4 Wat als mijn product niet op voorraad is?

    In veel gevallen kun je ook vooruit bestellen, tenzij het een uitlopend model is. Vaak wordt in de artikelomschrijving al wel een indicatie gegeven wat de verwachte week van binnenkomst is. Ook bij deze bestellingen kun je er voor kiezen om alvast te betalen of dat je dat liever bij aflevering doet. Zodra het artikel weer op voorraad is komt jouw order bij de orderplanning te liggen. Zodra bekend is op welke dag en in welk tijdsblok je gekoppeld bent voor levering gaan we contact met je zoeken. Lukt dit niet telefonisch dan spreken we de voicemail in en sturen we ook een e-mail. Zo mis je dus nooit jouw bezorgmoment. Je kunt hierop aangeven of het bezorgmoment je uitkomt of dat je graag bij de volgende rit meegenomen wilt worden. Deze is overigens niet al direct bekend.

    1.5 Wat betekent backorder?

    Backorder betekent dat het artikel momenteel niet op voorraad is maar al wel in bestelling staat bij de leverancier.

    1.6 Kan ik een order plaatsen op afroep?

    Ja, dit kan. Je plaatst de order zoals je normaal ook zou doen, echter vul je bij de opmerking in dat het op afroep is. Mocht dit niet willen lukken dan kun je dit ook telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Wij zullen dit dan bij de order toevoegen.

    1.7 Kan ik zakelijk bestellen?

    Wil je voor jouw horecagelegenheid of voor andere doeleinden meerdere sets (5+) bestellen, neem dan gerust contact met ons op voor de mogelijkheden.

    1.8 Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

    Twijfel je over jouw bestelling? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie en je bestelling, waar nodig, te wijzigen. Een bestelling kan daarbij altijd geannuleerd worden wanneer de bestelling nog niet geleverd is. Wil je echt graag annuleren? Neem dan z.s.m. contact met ons op zodat dit voor je geregeld kan worden.

    1.9 Kan ik zelf een set samenstellen?

    Wij bieden vele mogelijkheden op het gebied van het samenstellen van jouw eigen tuinset. Zie je de gewenste set niet in het aanbod staan, neem dan gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

    1.10 Krijg ik staffelkorting op kussens?

    Bij de meeste kussens wordt de staffelkorting al kenbaar gemaakt als je het product opent. Overal waar dit niet aangegeven wordt, kunnen we geen korting aanbieden of er zit al korting verwerkt in de setprijzen.

    2.1 De betaling is mislukt, wat nu?

    Betaling mislukt bij onze bezorgers 

    Is je betaling bij een van onze bezorgers mislukt of geweigerd? Geen paniek! Als je betaling mislukt is bij bezorging, kun je het aankoopbedrag naar ons overmaken via de gegevens op de factuur die je hebt gekregen.

     

    Betaling mislukt in onze webwinkel

    Wanneer je betaling mislukt in de webwinkel, ook geen paniek! We gaan ervan uit dat je betaald bij onze bezorgers bij de aflevering van je bestelling. Wanneer dit voor jou geen optie is, neem dan gelieve contact met ons op. Wordt het pakket via PostNL of GLS verstuurd? Dan nemen wij even contact met jou op. 

     

    Gespreid betalen aanvraag mislukt

    Is je aanvraag om gespreid te betalen mislukt? Neem dan contact op met de partij waar je de aanvraag hebt gedaan (in3 of Spray Pay). Zij kunnen je meer vertellen over waarom de aanvraag is geweigerd of wat er precies is misgegaan. Wanneer een aanvraag mislukt is kunnen wij namelijk de bestelling helaas niet uitleveren. Toch nemen we altijd nog even contact met je op over de betaling van je bestelling en of dit wellicht nog op een andere manier zou kunnen. Toch liever contact opnemen met ons? Dat kan altijd via de mail of per telefoon.

    2.2 Hoe gaat een terugbetaling in zijn werk?

    Als je producten aan ons retourneert of de bestelling voortijdig herroept, ontvang je alle betalingen die tot op dat moment gedaan zijn, inclusief leveringskosten, in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de retour, van ons terug. Dit met uitzondering van de extra kosten die naar aanleiding van je keuze om je producten te retourneren moeten worden gerekend, zoals retourkosten. Ook zijn extra kosten, die bijvoorbeeld zijn gemaakt doordat je hebt gekozen voor een andere leveringsmethode dan de methodes die wij bieden hierbij uitgezonderd.

    Indien je slechts een deel van de bestelling retour zendt of laat ophalen, dan worden de kosten voor de levering niet aan je teruggestort. Wij betalen je terug door middel van overboeking of met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt gedaan. Dit tenzij je het geld liever op een andere manier retour ontvangt. Er worden verder geen kosten in rekening gebracht voor een terugbetaling.

    Het terugbetalen vindt pas plaats binnen 14 dagen nadat wij de retour te ontvangen goederen hier in goede orde retour hebben ontvangen. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van gebruik van de goederen. Hierbij moet duidelijk zijn dat dit afwijkt van hetgeen dat nodig is om de set te bekijken en proberen.

    2.3 Wat is in3 en hoe werkt betalen via in3?

    Komt een grote uitgave niet goed uit maar wil je geen schulden of extra kosten? Dan kies je voor in3. De enige gespreid betaalmethode zonder rente of lening en BKR registratie. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-.  

    Hoe werkt het? 

    1. Kies & check: Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.
    2. De 1e betaling & verzending: Je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.
    3. De 2e & 3e betaling: Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen

     

    Meer informatie over in3 vind je hier!

    2.4 Wat is Spray Pay en hoe werkt betalen via Spray Pay?

    Gespreid betalen is mogelijk vanaf een aankoopbedrag van €250 tot €3500,-. Tijdens de aanvraag kan je kiezen in hoeveel termijnen je het aankoopbedrag wil terugbetalen. De keuze bestaat uit: 12, 18, 24 of 36 maanden. Het rentepercentage is afhankelijk van de looptijd maar dit varieert tussen de 11,9% en 14%.

    Om via Spray Pay te kunnen betalen moet u de volgende stappen doorlopen:

    • Inkomsten / lasten toets
    • Identificatie met behulp van IDIN
    • Overeenkomst digitaal accepteren
    • Ondertekening automatische incasso 

    Dit gebeurt allemaal online, zorgvuldig en uiterst efficiënt. Direct krijg je te horen of gespreid betalen mogelijk is. Als de aanvraag volledig is afgerond en door Spray Pay wordt goedgekeurd wordt het eerste termijnbedrag na 30 dagen afgeschreven. 

    Meer informatie over Spray Pay vind je hier!

    2.5 BTW, hoe zit het ermee?

    Alle getoonde prijzen op onze webshop zijn incl. BTW. Voor zakelijke klanten kunnen wij op 0 tarief leveren als een geldig buitenlands BTW nummer wordt overlegd. Deze zal eerst gecontroleerd moeten worden, hierdoor kan er helaas een kleine vertraging in levering ontstaan. Neem hiervoor eerst contact met ons op.

    2.6 Kan ik betalen met Cadeaubonnen?

    Een cadeaubon gekregen? Leuk! Ja, de cadeaubon kun je inleveren in onze winkel te Enschede, maar je kunt hem ook online verzilveren. Je hebt op je cadeaubon namelijk een persoonlijke code staan zodat hij ook online te besteden is. Deze code kun je invoeren onder het kopje 'kortingscode invoeren' tijdens het bestellen.

    De bon is geldig op ons gehele assortiment, tenzij anders aangegeven.

    3.1 Wat zijn de verzend- en bezorgkosten?

    Bezorging in Nederland en België

    Bestellingen met een bestelwaarde boven de €50,- worden in Nederland en België (met uitzondering van de Waddeneilanden*) gratis bezorgd. Bij bestellingen onder de €50,- die wij via PostNL verzenden rekenen wij €5,95 aan verzendkosten.

     

    Verzending naar Nederland, België en Duitsland

    Accessoires en producten die klein van formaat zijn, worden via de post verzonden. De producten die met de pakketdienst mee kunnen, worden bij een bestelwaarde boven de €50,- gratis verzonden onder de €50,- betaal je €5,95 verzendkosten. Producten die onder deze 'kleine formaten' vallen zijn bijvoorbeeld:

    • Beschermhoezen
    • Accessoires en decoratie
    • Tuinkussens
    • Vervangende onderdelen
    • Hockers en bijzettafels
    • Parasols
    • Stoelen die nog gemonteerd moeten worden (dit gaat per stuk, bij grotere aantallen worden de stoelen gewoon door onszelf bij je bezorgd). Bijvoorbeeld: 
    • Onze Oslo collectie
    • Hartman Sophie stoelen

     

    Levering in Duitsland

    Voor bestellingen vanuit Duitsland waarbij het bezorgadres verder dan 50 km van onze Megastore in Enschede ligt, brengen wij bij alle bestelwaardes bezorgkosten van €35,- in rekening.  

     

    *Levering op de waddeneilanden 

    Wij leveren onze producten op de waddeneilanden. Wij rekenen hiervoor echter speciale bezorgkosten. Om deze kosten te berekenen, ontvangen wij graag de exacte bezorglocatie en de producten die je wenst te bestellen. Je dient hiervoor contact met onze verkoopafdeling op te nemen.

    3.2 Welke levertijden worden er gehanteerd?

    Bestelling bezorgen in Nederland

    WIj bezorgen binnen in de periode van April tot September binnen 10 werkdagen de bestelling bij jou thuis. Je bestelling wordt in de periode van Januari tot Maart en September tot December binnen 15 werkdagen (wanneer het product op voorraad is of tenzij anders aangegeven) op de aangegeven gewenste locatie geleverd. Je bestelling wordt geleverd door onze eigen bezorgdienst of met GLS of PostNL. Dit is afhankelijk van de omvang van je bestelling. Wanneer het pakket wordt bezorgd door onze eigen bezorgservice, wordt je altijd één of twee dagen voor het bezorgen van je bestelling gebeld over wanneer we precies langskomen. We proberen hierbij altijd zoveel mogelijk rekening te houden met de door jou aangegeven dagen/tijden tijdens het bestellen. We spreken altijd even van te voren met je af of de bezorgtijden uit komen, zodat je bestelling nooit onverwacht bezorgd wordt. 

     

    Wanneer het pakket via GLS of PostNL naar je verzonden wordt, krijg je altijd een mail met hierin meer informatie over de levering. Je wordt dan verder niet gebeld over de bezorgtijden, de bezorgtijden kun je dan via de mail volgen.

    Bestellingen uit België en Duitsland 

    Bestellingen die gedaan worden vanuit België of Duitsland kunnen helaas een langere levertijd hebben dan 10 werkdagen (wanneer het product op voorraad is of tenzij anders aangegeven). Vanwege het combineren van grotere routes streven wij ernaar je bestelling binnen 10 werkdagen te bezorgen in het buitenland. Dit met een max. van 14 dagen in het hoofdseizoen. Verzendingen via de post duren gemiddeld ook iets langer dan binnen Nederland. Echter mag je hierbij wel verwachten dat het pakket binnen 10 werkdagen (wanneer op voorraad) bij je thuis wordt bezorgd. 

     

    Eigen bezorgservice

    Grotere producten zoals Lounge Dining sets, loungesets, tuinsets, tuintafels, meerdere tuinstoelen of grote parasols worden geleverd door onze eigen bezorgservice. Wij nemen contact met je op om een aflevermoment in te plannen.

     

    Je bestelling wordt binnen 10 werkdagen bij je thuis geleverd. Het is natuurlijk ook mogelijk om buiten deze 10 werkdagen te leveren wanneer je dit wenst. Wanneer je dit wenst, willen wij vragen dit bij als opmerking tijdens het bestelling aan te geven (dit kan bij de vraag wanneer het uitkomt om te leveren) of contact met ons op te nemen. 

     

    GLS of PostNL pakketdienst

    Kleinere producten worden door de GLS of PostNL pakketdienst geleverd. Je krijgt per e-mail een Track & Trace code toegestuurd. Met deze code kun je jouw bestelling/pakket volgen. Via deze code is te zien wanneer je bestelling bij je thuis geleverd wordt. Middels een tijdsindicatie weet je wanneer je op het bezorgadres aanwezig dient te zijn of wanneer het pakket bij een PostNL of GLS-punt geleverd wordt. Als je niet thuis bent, probeert de GLS of PostNL pakketdienst de bestelling af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor je achter en probeert hij het later nog een keer of brengt het de volgende dag naar een afhaalpunt waar je je bestelling dan op kunt halen.

    * Let op: in het laagseizoen redden wij het niet om de standaard levertijd van 2 - 10 werkdagen te hanteren. Wij geven aan in het laagseizoen binnen 4 weken de levering afgeleverd te hebben. Dit is indien het artikel op voorraad is natuurlijk. Kleine artikelen die via pakketpost van PostNL of DHL verstuurd kunnen worden blijven op 2-10 werkdagen staan. 

    3.3 Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

    Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een orderbevestiging van ons per mail. Wij bezorgen onze tuinmeubelen binnen Nederland met onze eigen bezorgservice en verzenden kleine pakketten met GLS of PostNL.

    Levering met onze eigen bezorg service

    Je ontvangt van ons na je bestelling een mail met meer informatie. Dit betreft een orderbevestiging. Je wordt daarna 1 of 2 dagen voor levering telefonisch benaderd om een afspraak in te plannen voor de levering van je bestelling. We stemmen samen met jou dan een tijdsblok van ongeveer twee uur af voor levering zodat je niet de gehele dag op je bestelling hoeft te wachten. Een voorkeur voor bezorging op een bepaalde dag kun je vooraf aangeven tijdens het bestellen. We proberen hier altijd zo goed mogelijk rekening mee te houden in de planning van onze bezorgingen.

    Levering via een pakketdienst

    Je ontvangt een Track & Trace code van de GLS of PostNL pakketdienst zodra de bestelling ons magazijn heeft verlaten en onderweg is naar jou. Via deze code kun je de status van je bestelling volgen.

    3.4 Kan ik mijn bestelling volgen?

    Ja, indien je bestelling een postpakket is dan zullen wij dit per PostNL of GLS naar je toesturen, deze bezorging is door middel van een Track en Trace code te volgen. Zodra het pakket is aangeboden bij PostNL of GLS ontvang je vanuit hen de track en trace code. Al onze grote tuinsets worden door onze eigen bezorgservice bij jou thuis gebracht, dit biedt als grote voordeel dat wij flexibel zijn in tijdstippen en mogelijkheden. Heb je speciale wensen, neem dan gerust contact met ons op. Zodra bekend is op welke dag en in welk tijdsblok je gekoppeld bent voor levering gaan we contact met je zoeken. Lukt dit niet telefonisch dan spreken we jouw voicemail in en sturen we een e-mail. Zo mis je dus nooit jouw bezorgmoment. Je kunt hierop aangeven of het bezorgmoment jou uitkomt of dat je graag bij de volgende rit meegenomen wilt worden. Deze is overigens niet al direct bekend.

    3.5 Leveren jullie in Duitsland?

    4 Seizoenen Tuinmeubelen Enschede liefert im Umkreis von 50km Enschede auch in Deutschland kostenlos im Haus! So lieferung in Ahaus, Vreden oder Ottenstein ist kein Problem, wenn dein Wohnort mehr wie 50 km von Enschede liegt, bitte kontakten Sie uns, dann überlegen wir zusammen was möglich ist!

    • Finden Sie bei uns angesagte Gartenmöbel, tolle Designs und inspirierende Ideen für Ihren Traumgarten.
    • Im unsere megastore in Enschede haben wir 1000m2 Ausstellung raum für Gartenmöbel.
    • Alle Gartenmöbel sind von lager ab schnell lieferbar so das Sie im 10 tagen im Haus geliefert werden.
    • Wir sind spezialist in Geflecht Polyrattan Gartenmobel, die gut mit unsere Teak Tische zu kombinieren sind. Indonesisch Teak ist wie die Natur im Garten und halt sich auch draußen gut.
    • Wir haben gruppe Gartenmöbel mit rund Polyrattan was viele jahre Garten spass garantiert!
    • Die Dublin Geflecht Gartenstuhl haben wir im abstellbar und nicht abstellbare Gartenstuhl so kann man kombinieren wie man es sich wünscht! 

     

    Wir sehen Ihn gerne in Unsere Megastore Enschede!

    4.1 Wat is een shop in shop?

    Onder een shop-in-shop verstaan wij een showroom met onze producten, binnen een andere winkel (onze partners). Zo kun je door heel het land onze producten bekijken en uitproberen. In deze shop-in-shops kan het personeel je verder helaas niet altijd van uitgebreide informatie voorzien. We hebben daarom de belangrijkste informatie over onze sets en producten weergegeven op de informatie bladen die bij de producten staan in de winkels. Heb je toch nog verdere vragen, dan kun je ons altijd snel bereiken via de chatfunctie onderin het scherm, via mail of telefonisch.

    4.2 Kan ik afhalen bij een shop in shop?

    In de shop in shops kun je alleen onze producten bekijken en uitproberen. In deze shop-in-shops kan het personeel je verder helaas niet altijd van uitgebreide informatie voorzien. We hebben daarom de belangrijkste informatie over onze sets en producten weergegeven op de informatie bladen die bij de producten staan in de winkels. Heb je toch nog verdere vragen, dan kun je ons altijd snel bereiken via de chatfunctie onderin het scherm, via mail of telefonisch.

    4.3 Staat het product dat ik wil bekijken in de shop in shop?

    Niet al onze producten zijn te bekijken in onze shop-in-shops. Wanneer er niet in de beschrijving van een product wordt aangegeven dat het product bij de 'Shop-in-shop collectie' behoort, dan zal dit product alleen in onze winkel te Enschede te bezichtigen zijn.

    4.4 Welke voorzorgsmaatregelen zijn er getroffen wat betreft Corona?

     Online bestellingen worden zoals normaal verwerkt en kunnen indien gewenst later op afroep geleverd worden. Gelieve dit aan te geven bij je bestelling (dit kan bij het aangeven van de gewenste leverdagen).

     

    Informatie over de winkels

    We houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus in Nederland nauw in de gaten. De gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers zijn voor 4 seizoenen tuinmeubelen topprioriteit. We volgen de richtlijnen en het advies van het RIVM en de overheid. Naast de algemeen geldende hygiënemaatregelen zetten we in alle winkels in Nederland ter preventie extra schoonmaak maatregelen in: 

    • Wij willen je vragen niet naar de winkel te komen indien je symptomen van Corona hebt, verkouden, hoest et cetera.
    • Wij zullen je geen hand schudden ter begroeting of bevestiging van een aankoop.
    • Wij zullen gepaste afstand houden tijdens productinformatie gesprek in onze winkels (1,5 m afstand).
    • De koffiecorner is gesloten.

     

    Informatie over je bezorging  

    • Indien je de bezorging liever later laat plaatsvinden kan dit kosteloos, en kunnen we de levering op afroep plaatsen (je kunt dan bellen wanneer jij wilt dat de levering plaats zal vinden).
    • Onze bezorgers worden alleen op pad gestuurd indien ze klachtenvrij zijn van eventuele Corona symptomen.
    • Onze bezorgers geven je geen hand ter begroeting.
    • Wij verzoeken je betalingen vooraf per iDEAL of bankoverschrijving te doen.
    • Wij willen je vragen voordat je de pakbon tekent je handen te wassen en de handtekening met een eigen pen te zetten.
    • Onze bezorgers brengen de producten alleen achter thuis indien ze buitenom het huis kunnen en dus niet door het huis hoeven. Indien men niet buitenom kan, zal de levering tot aan de voordeur plaats vinden. Dit om direct persoonlijk contact zoveel mogelijk te vermijden. Mocht je in een appartement wonen, dan wordt de bestelling nog wel tot je voordeur bezorgd.

    Wij verzoeken je verder de richtlijnen van het RIVM met betrekking tot persoonlijk contact en winkelen te volgen. Zie de richtlijnen hiervoor op de website:  https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

    5.1 Hoe maak ik aanspraak op de garantie?

    Wil je een garantieclaim indienen, stuur dan een mail met je gegevens naar [email protected]

    Wij willen je vragen het volgende in de mail te vermelden

    • Naam, adres en woonplaats
    • Datum aankoop of een kopie van je aankoopfactuur als bijlage
    • Duidelijke omschrijving van de klacht
    • Duidelijke foto's van de klacht

    Wij willen je vragen om altijd één of meerdere foto's van het product (defect) te maken en deze als bijlage mee te sturen. De afdeling Klantenservice van 4 Seizoenen Tuinmeubelen zal contact opnemen met de leverancier van het product. Wanneer wij meer informatie hebben omtrent de garantie, zullen wij contact met je opnemen hierover (in ieder geval binnen 14 dagen). Indien het product onder de garantie valt, zullen wij (samen met de leverancier) voor een passende oplossing zorgen en deze aan je voorleggen.

    5.2 Hoe lang heb ik garantie?

    Standaard zit op elke aankoop van alle producten van het merk 4 Seizoenen Tuinmeubelen 2 jaar garantie, uitgezonderd zijn de producten die onder de outlet pagina staan of waarbij anders staat aangegeven. Ook is ligt dit anders voor producten van andere merken, meestal staat dit aangegeven bij het product zelf. 

    Schade door onbehoorlijk gebruik, natuurinvloeden of verkeerde behandeling valt buiten de garantie. Om problemen die niet onder garantie vallen te voorkomen, adviseren wij te allen tijde onze onderhoudsadviezen door te nemen wanneer je een product bij ons koopt. 

    Wil je aanspraak maken op je garantie? Neem dan even contact met ons op.

    5.3 Waar kan ik terecht met mijn klacht?

    Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via [email protected] of een van onze contactformulieren. Wij zullen je dan binnen 48 uur een reactie geven. 

    Vermeld in je mail altijd het volgende: 

    • Om welke order het gaat, vermeld altijd je ordernummer en de naam waarop de bestelling geplaatst is. 
    • Je klacht zo precies mogelijk beschreven. 
    • Wanneer het gaat om een product met schade o.i.d. stuur dan ook altijd enkele duidelijke foto's mee van de schade zodat wij precies kunnen zien waar de klacht om gaat.  

    Naar aanleiding van je mail proberen we je zo spoedig mogelijk verder te helpen met de klacht.

    5.4 Mijn product is beschadigd geleverd, wat moet ik doen?

    Een beschadigd product ontvangen? Wij lossen dit graag op. In overleg leggen wij een juiste oplossing voor en zorgen we ervoor dat het z.s.m. wordt opgelost. Een beschadigd geleverd product kan in het hoofdseizoen binnen 5 werkdagen worden omgeruild. Om je zo snel mogelijk te helpen, vragen wij het volgende te doen: 

    • Maak een foto waarop de beschadiging(en) te zien zijn en een afbeelding van het gehele product.
    • Vermeld uw ordernummer en eigen gegevens;
    • Neem contact op met ons per e-mail en stuur je foto's en gegevens op;

    Wij proberen binnen 48 uur te reageren met een passende oplossing.

    5.5 Kan mijn product gerepareerd worden?

    Door het gebruik van tuinmeubelen zullen bepaalde onderdelen slijten of bestaat er kans op defecten. Sommige onderdelen zijn te vervangen waardoor het meubelstuk weer functioneel is, wij denken hier graag in mee! Voor al onze eigen lijn producten hebben wij de meeste onderdelen op voorraad of kunnen wij deze op aanvraag bestellen. Maar deze onderdelen kunnen ook passen in tuinmeubelen die niet van ons afkomstig zijn ook hiermee helpen wij je graag!

     

    Reparatie die binnen de garantie valt

    Een onderdeel van het aangekochte product kapot of beschadigd zonder eigen toedoen en valt dit binnen de garantieperiode? Dan heb je meestal recht op een kosteloze reparatie of vervanging. Bekijk hier hoe je een garantieclaim indient. Is de schade wel door eigen toedoen veroorzaakt? Dan worden hier wel kosten aan verbonden, dit wordt altijd overlegd, neem hierover contact met ons op. 

     

    Reparatie die buiten de garantie valt 

    Is de garantieperiode voorbij terwijl net op dat moment iets kapot gaat? We helpen je alsnog graag met de klacht. Neem contact op met onze klantenservice en geef precies aan wat de klacht inhoud. Wij nemen wanneer we de klacht hebben ontvangen zo snel mogelijk contact met je op over de mogelijkheden en oplossing die we kunnen bieden. 

    Vaak zijn de onderdelen eenvoudig te vervangen of te wisselen, te denken valt aan een stoeldop, gasveer of vulling voor een kussen. Bij gecompliceerde reparaties kun je altijd vragen of wij mee kunnen denken of helpen. 

    Stuur een duidelijke foto van het meubelstuk en een volledige omschrijving van de reparatie die moet worden uitgevoerd en wij denken graag met je mee! Dit mag gemaild worden naar [email protected], wij streven ernaar om op werkdagen binnen 48 uur hierop te reageren

    Wanneer je contact met ons hebt opgenomen bespreken we hoe het reparatieproces zal verlopen en houden we je hierover op de hoogte. Eventuele reparatiekosten worden altijd vooraf met je gecommuniceerd.

    6.1 Mag ik een product retourneren?

    Je kunt producten binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. We verwachten dat je de producten compleet en redelijkerwijs in originele verpakking aan ons retourneert. Bij zichtbare gebruikssporen of ontbrekende delen zullen producten worden nagekeken door ons en zal het retourproces anders verlopen. Neem contact op met onze klantenservice om je retour aan te vragen. Of meld je retour aan via je account. 

     

    Wij versturen en retourneren onze tuinmeubelen met GLS, PostNL en onze eigen ophaalservice. Dit is afhankelijk van de grootte van je retourzending. Je wordt hierover door ons ingelicht wanneer je de retour hebt aangevraagd.

     

    Retournering via onze ophaalservice

    Naar aanleiding van het contact met onze klantenservice, neemt een collega z.s.m. contact met je op. Samen plannen jullie in wanneer de retourzending op de door jou aangegeven locatie wordt opgehaald.

     

    Voor het retourneren van producten via onze ophaalservice rekenen wij retourkosten, dit is slechts een kleine onkostenvergoeding voor ons. Vooraf kunnen wij je informeren over de kosten, meestal liggen deze op €35,- per bestelling die wij komen ophalen met onze eigen bezorgservice.

     

    Pakketdienst pakket retourneren?

    Heb je een GLS of PostNL pakket van ons ontvangen? Dan kun je deze per pakketdienst naar ons retourneren. Dat kan op de volgende manier:

     

    Retourneren in de showroom

    Je kunt te allen tijde producten in onze showroom te Enschede retourneren. Meld dit (als het mogelijk is) even van te voren via mail of per telefoon.

    6.2 Kan ik een artikel ruilen?

    Je kunt producten binnen 14 dagen na ontvangst bij ons ruilen voor een ander product. We verwachten dan van je dat de producten die geruild moeten worden, compleet en redelijkerwijs in originele verpakking aan ons worden geretourneerd. Er worden geen kosten in rekening gebracht voor het omruilen van de producten, er worden alleen wel kosten in rekening gebracht wanneer wij langs moeten komen om de nieuwe producten te brengen, hier rekenen wij €35,- voor. Indien je zelf de producten in onze winkel te Enschede komt ruilen, kan dit uiteraard kosteloos.

    Wil je een product ruilen voor iets anders? Neem dan even contact op met onze klantenservice door middel van een email te sturen naar [email protected]. Vermeld, om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen, in deze mail altijd het volgende:  

    • Om welke order het gaat, vermeld altijd even het ordernummer en de naam waarop de bestelling geplaatst is. 
    • Om welk product het gaat dat geruild moet worden.
    • Voor welk product je het graag zou willen ruilen.
    • Op welke dagen een omruiling het beste uit zou komen bij jou thuis.  

    Wij nemen aan de hand van de gestuurde mail z.s.m. contact met je op over de omruiling. Dit kan ongeveer een dag duren. Daarna maken we een nieuwe afspraak met je zodat de omruiling plaats kan vinden.

    6.3 Wat zijn de kosten als ik wil ruilen of retourneren?

    Kosten retourneren via onze ophaalservice

    Voor het retourneren van producten via onze ophaalservice rekenen wij retourkosten, dit is slechts een kleine onkostenvergoeding voor ons. Vooraf kunnen wij je informeren over de kosten, meestal liggen deze op €35,- per bestelling die wij komen ophalen met onze eigen bezorgservice. Meer weten over hoe je kunt retourneren? Lees het hier. 

     

    Kosten retourneren via pakketdienst

    Heb je een GLS of PostNL pakket van ons ontvangen? Dan kun je deze per pakketdienst naar ons retourneren. Na aanmelden van je retour (zie hier hoe dit gaat), krijg je een retourlabel toegestuurd. De kosten van dit retourlabel zijn voor eigen rekening en liggen op €5,95 voor een klein pakket. Voor een groot pakket kunnen de kosten wat hoger liggen (wanneer er bijvoorbeeld meerdere pakketten retour gezonden moeten worden). Dit ligt aan het pakket, hierover wordt je geïnformeerd tijdens het aanmelden van de retour.  

     

    Kosten voor het ruilen van je bestelling

    Er worden geen kosten in rekening gebracht voor het omruilen van de producten, er worden alleen wel kosten in rekening gebracht wanneer wij langs moeten komen om de nieuwe producten te brengen, hier rekenen wij €35,- voor. Indien je zelf de producten in onze winkel te Enschede komt ruilen, kan dit uiteraard kosteloos.

    6.4 Hoe gaat een terugbetaling in zijn werk?

    Als je producten aan ons retourneert of de bestelling voortijdig herroept, ontvang je alle betalingen die tot op dat moment gedaan zijn, inclusief leveringskosten, in ieder geval binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de retour, van ons terug. Dit met uitzondering van de extra kosten die naar aanleiding van je keuze om je producten te retourneren moeten worden gerekend, zoals retourkosten. Ook zijn extra kosten, die bijvoorbeeld zijn gemaakt doordat je hebt gekozen voor een andere leveringsmethode dan de methodes die wij bieden hierbij uitgezonderd.

    Indien je slechts een deel van de bestelling retour zendt of laat ophalen, dan worden de kosten voor de levering niet aan je teruggestort. Wij betalen je terug door middel van overboeking of met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt gedaan. Dit tenzij je het geld liever op een andere manier retour ontvangt. Er worden verder geen kosten in rekening gebracht voor een terugbetaling.

    Het terugbetalen vindt pas plaats binnen 14 dagen nadat wij de retour te ontvangen goederen hier in goede orde retour hebben ontvangen. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van gebruik van de goederen. Hierbij moet duidelijk zijn dat dit afwijkt van hetgeen dat nodig is om de set te bekijken en proberen.

    6.5 Mijn bestelling is niet compleet, wat nu?

    Heb je niet alles ontvangen wat je besteld had? Neem dan binnen 48 uur contact met ons op. Het kan namelijk zijn dat de bezorger een product is vergeten uit te laden, het product niet goed is ingeladen of het op een andere locatie is bezorgd. Wij kijken na waar het ontbrekende product is gebleven, zodat je bestelling alsnog zo spoedig mogelijk compleet wordt aangeleverd.



    Neem contact op

    * Verplichte velden
    Hoe zit het bezorgproces bij ons in elkaar?

    Kleine producten: via de Post

    Kleine producten worden door PostNL of GLS bij je thuis bezorgd, wij verzenden op dinsdag en vrijdag, wanneer je de dag voor verzending nog voor 15:00uur besteld dan gaat het (wanneer op voorraad) op onze verzenddagen nog mee met verzending!

    Wanneer het pakket bij PostNL wordt verwerkt ontvang je vanuit PostNL een mailtje met hierin de Track en Trace code om je bestelling te volgen.

    Grote producten: Via onze eigen bezorgservice
    Je bestelling wordt door onze logistieke afdeling verzameld met orders bij jou uit de buurt, deze worden ingepland waarbij er rekening wordt gehouden met jouw voorkeur. Je wordt 2 dagen voor levering door ons gebeld wanneer we bij je langs komen met onze eigen bezorgservice.
    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking