Neem contact op
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Retourneren en Ruilen

    Producten retourneren

    Je kunt producten binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. We verwachten dat je de producten compleet en redelijkerwijs in originele verpakking aan ons retourneert. Bij zichtbare gebruikssporen of ontbrekende delen zullen producten worden nagekeken door ons en zal het retourproces anders verlopen. Neem contact op met onze klantenservice om je retour aan te vragen. Of meldt je retour aan via je account. 

    Wij versturen en retourneren onze tuinmeubelen, tuinkussens en accessoires met GLS, PostNL en onze eigen ophaalservice. Dit is afhankelijk van de grootte van je retourzending. Je wordt hierover door ons ingelicht wanneer je de retour hebt aangevraagd.

    Retournering via onze ophaalservice

    Naar aanleiding van het contact met onze klantenservice, neemt een collega zo snel mogelijk contact met je op. Samen plannen jullie in wanneer de retourzending op de door jou aangegeven locatie wordt opgehaald.

    Voor het retourneren van producten via onze ophaalservice rekenen wij retourkosten, dit is slechts een kleine onkostenvergoeding voor ons. Vooraf kunnen wij je informeren over de kosten, vanaf €35,- per bestelling komen wij de bestelling ophalen met onze eigen bezorgservice.

    Pakketdienst pakket retourneren?

    Wanneer je bestelling wordt bezorgd met een PostNL pakketdienst (alle kussens, kleine accessoires en kleine parasols), krijg je na aanvraag van je retour, een link toegestuurd waar je het label kunt downloaden. Hiermee kun je zo voordelig mogelijk jouw artikelen retour zenden. De retourkosten zijn met een retourlabel vanuit ons: €7,95 (ligt aan het aantal en formaat pakketten) voor retourneren binnen Nederland. Voor retourneren vanuit België rekenen we €13,95 (ligt aan het aantal en formaat pakketten).

    Retourneren in de showroom

    Je kunt te allen tijde producten in onze showroom te Enschede gratis retourneren. Meld dit (als het mogelijk is) even van te voren via mail of per telefoon. 

    Klachten 

    Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via [email protected] of een van onze contactformulieren. Wij zullen je dan binnen 48 uur een reactie geven.


    Vermeld in je mail altijd het volgende: 

    • Om welke order het gaat, vermeld altijd je ordernummer en de naam waarop de bestelling geplaatst is. 
    • Je klacht zo precies mogelijk beschreven. 
    • Wanneer het gaat om een product met schade, stuur dan ook altijd enkele duidelijke foto's mee van de schade zodat wij precies kunnen zien waar de klacht om gaat.  

    Naar aanleiding van je mail proberen we je zo spoedig mogelijk verder te helpen met de klacht.

    Producten ruilen 

    Ruilen via eigen bezorgservice

    Je kunt producten binnen 14 dagen na ontvangst bij ons ruilen voor een ander product. We verwachten dan van je dat de producten die geruild moeten worden, compleet en redelijkerwijs in originele verpakking aan ons worden geretourneerd. Er worden kosten in rekening gebracht wanneer wij langs moeten komen om de nieuwe producten te brengen, hier rekenen wij minimaal €35,- voor. Indien je zelf de producten in onze winkel te Enschede komt ruilen, kan dit uiteraard kosteloos.

    Wil je een product ruilen voor iets anders? Neem dan even contact op met onze klantenservice door middel van een email te sturen naar [email protected]. Vermeld, om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen, in deze mail altijd het volgende: 

    • Om welke order het gaat, vermeld altijd even het ordernummer en de naam waarop de bestelling geplaatst is. 
    • Om welk product het gaat dat geruild moet worden.
    • Voor welk product je het graag zou willen ruilen.


    Wij nemen aan de hand van de gestuurde mail zo snel mogelijk contact met je op over de omruiling. Dit kan ongeveer een dag duren. Daarna maken we een nieuwe afspraak met je zodat de omruiling plaats kan vinden. 

    Ruilen via PostNL of GLS

    Je kunt producten binnen 14 dagen na ontvangst bij ons ruilen voor een ander product. We verwachten dan van je dat de producten die geruild moeten worden, compleet en redelijkerwijs in originele verpakking aan ons worden geretourneerd. Er worden dezelfde kosten in rekening gebracht voor het omruilen als voor het retourneren van de producten. De ruilkosten via PostNL zijn met een retourlabel vanuit ons: €7,95 (ligt aan het aantal en formaat pakketten) voor retourneren binnen Nederland. Voor retourneren vanuit België rekenen we €13,95 (ligt aan het aantal en formaat pakketten). Wanneer iets met de GLS pakketdienst gebracht is, worden hier €15,- retour/ruilkosten voor gerekend. Indien je zelf de producten in onze winkel te Enschede komt ruilen, kan dit uiteraard kosteloos.


    Wil je een product ruilen voor iets anders? Neem dan even contact op met onze klantenservice door middel van een email te sturen naar [email protected]. Vermeld, om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen, in deze mail altijd het volgende: 

    • Om welke order het gaat, vermeld altijd even het ordernummer en de naam waarop de bestelling geplaatst is. 
    • Om welk product het gaat dat geruild moet worden.
    • Voor welk product je het graag zou willen ruilen.

    Wij nemen aan de hand van je gestuurde e-mail zo snel mogelijk contact met je op over de omruiling. Dit kan ongeveer een dag duren. 

    Herroepingsrecht

    Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten, in ieder geval binnen 14 dagen nadat wij de retour verzonden artikelen in goede orde hebben ontvangen. Dit met uitzondering van de extra kosten die naar aanleiding van je keuze om je producten te retourneren moeten worden gerekend, zoals retourkosten. Ook zijn extra kosten, die bijvoorbeeld zijn gemaakt doordat je hebt gekozen voor een andere leveringsmethode dan de methodes die wij bieden hierbij uitgezonderd.

    Indien je slechts een deel van de bestelling retour zendt of laat ophalen, dan worden de kosten voor de levering niet aan je teruggestort. Wij betalen je terug door middel van overboeking of met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt gedaan. Dit tenzij je het geld liever op een andere manier retour ontvangt. Er worden verder geen kosten in rekening gebracht voor een terugbetaling.

    Retour voorwaarden

    Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na deze melding heb je nog maximaal 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk te retourneren. Wij verwachten dat de artikelen compleet, in originele verpakking en ongemonteerd aan ons geretourneerd worden. Bij eventuele schade zoals zichtbare gebruikerssporen anders dan die nodig zijn om het product een enkele keer te testen of bekijken, kunnen wij kosten in rekening brengen voor waardevermindering.

    Retourneringskosten

    Retourneren via eigen bezorgservice

    Voor het retourneren van producten via onze ophaalservice rekenen wij retourkosten, dit is slechts een kleine onkostenvergoeding voor ons. Vooraf kunnen wij je informeren over de kosten, deze liggen op minimaal €35,- per bestelling die wij komen ophalen met onze eigen bezorgservice. Indien je zelf de producten in onze winkel te Enschede komt ruilen, kan dit uiteraard kosteloos.

    Retourneren via PostNL of GLS

    Voor het retourneren van producten die via de PostNL pakketdienst zijn bezorgd rekenen wij retourkosten voor het retourzenden van de bestelling. De retourkosten zijn met een retourlabel vanuit ons: €7,95 (ligt aan het aantal en formaat pakketten) voor retourneren binnen Nederland. Voor retourneren vanuit België rekenen we €13,95 (ligt aan het aantal en formaat pakketten). Hier word je van op de hoogte gebracht door de klantenservice na de retouraanvraag. Wanneer iets met de GLS pakketdienst gebracht is, worden hier €15,- retourkosten voor gerekend. Indien je zelf de producten in onze winkel te Enschede komt ruilen, kan dit uiteraard kosteloos.

    Product beschadigd geleverd

    Een beschadigd product ontvangen? Wij lossen dit graag op. In overleg leggen wij een juiste oplossing voor. Een beschadigd geleverd product kan binnen 5 werkdagen worden omgeruild. Om je zo snel mogelijk te helpen, vragen wij je het volgende: 

    • Maak een foto waarop de beschadiging(en) te zien zijn en een afbeelding van het gehele product;
    • Vermeld om welk product het precies gaat, of om welk gedeelte van de bestelling/van het product;
    • Vermeld je ordernummer en eigen gegevens;
    • Neem contact op met ons per e-mail en stuur je foto's en gegevens op;
    • Wij reageren binnen 24 uur op je bericht met een juiste oplossing of voorstel.

    Bestelling incompleet geleverd

    Heb je niet alles ontvangen wat je besteld had? Neem dan contact met ons op. Het kan namelijk zijn dat de bezorger een product is vergeten uit te laden, het product niet goed is ingeladen of het per ongeluk op een andere locatie is bezorgd. Wij kijken na waar het ontbrekende product is gebleven, zodat je bestelling alsnog zo snel mogelijk compleet wordt aangeleverd.

    Terugbetaling

    Als je producten aan ons retourneert of de bestelling voortijdig herroept, ontvang je alle betalingen die tot op dat moment gedaan zijn, inclusief leveringskosten, in ieder geval binnen 14 dagen nadat wij de retour te ontvangen goederen hier in goede orde retour hebben ontvangen. Dit met uitzondering van de extra kosten die naar aanleiding van je keuze om je producten te retourneren moeten worden gerekend, zoals retourkosten. Ook zijn extra kosten, die bijvoorbeeld zijn gemaakt doordat je hebt gekozen voor een andere leveringsmethode dan de methodes die wij bieden hierbij uitgezonderd.

    Indien je slechts een deel van de bestelling retour zendt of laat ophalen, dan worden de kosten voor de levering niet aan je teruggestort. Wij betalen je terug door middel van overboeking of met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt gedaan. Dit tenzij je het geld liever op een andere manier retour ontvangt. Er worden verder geen kosten in rekening gebracht voor een terugbetaling.

    Je bent zelf aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van gebruik van de goederen. Hierbij moet duidelijk zijn dat dit afwijkt van hetgeen dat nodig is om de set te bekijken en proberen. 

     

    Hoe zit het bezorgproces bij ons in elkaar?

    Kleine producten: via de Post

    Kleine producten worden door PostNL of GLS bij je thuis bezorgd, wij verzenden op dinsdag en vrijdag, wanneer je de dag voor verzending nog voor 15:00uur besteld dan gaat het (wanneer op voorraad) op onze verzenddagen nog mee met verzending!

    Wanneer het pakket bij PostNL wordt verwerkt ontvang je vanuit PostNL een mailtje met hierin de Track en Trace code om je bestelling te volgen.

    Grote producten: Via onze eigen bezorgservice
    Je bestelling wordt door onze logistieke afdeling verzameld met orders bij jou uit de buurt, deze worden ingepland waarbij er rekening wordt gehouden met jouw voorkeur. Je wordt 2 dagen voor levering door ons gebeld wanneer we bij je langs komen met onze eigen bezorgservice.